18 februarie, 2021

Gânduri scurte 21


M-am bucurat că am intrat în rândul țărilor civilizate privind colectarea și recuperarea ambalajelor. Este o Directivă Europeană, Guvernul nostru a dat sau urmează să dea o hotărâre, care să stimuleze pe cei care au astfel de preocupări, mărind cu 50 bani prețurile băuturilor și lichidelor ambalate în sticle sau PET-uri sau doze de aluminiu, urmând ca banii să se recupereze la punctele de colectare sau la magazine.

Am văzut la Kaufland în parcare că s-a montat un trans-container care are destinația de punct de recuperare ambalaje, dotat corespunzător și cu instrucțiuni de utilizare...introduci un ambalaj de lichide din PET, PE, doze de aluminiu sau sticlă într-un orificiu circular...o bandă îl preia și este recunoscut și în final primești un bon. Surpriză: la cinci ambalaje primești un bon prin care ești anunțat că ai o reducere de 20% la un anumit produs din magazin. Dacă introduci mai puține ambalaje sub 5 sau între multipli lui 5, le numără și primești un bon cu care nu faci nimic.

Am fost în Germania, tot la Kaufland am văzut că ambalajele se primeau undeva la magazin și primeai un bon în funcție de numărul lor, care se scădea din suma totală plătită la casă, pentru cumpărăturile făcute. Credeam să sistemul de acolo se aplică și la noi cu scopul de a stimula consumatorii și clienții să colecteze ordonat ambalajele de lichide în vederea recuperării materialelor respective și pentru reducerea poluării cu deșeuri.

Dacă eu nu consum sau nu îmi place salamul Trapez feliat Reinert, ce fac cu bonul? Rămân doar cu conștiința împăcată că am atitudine civilizată. Dacă pun în balanță faptul că în cartier sunt containerele puse de Primărie pentru colectarea selectivă a ambalajelor și materialelor, comoditatea care este și ea o însușire umană, îmi spune: la ce să mai car ambalajele până la Kaufland?

Niciun comentariu:

Ceva despre ȘOȘO

  Gânduri scurte 166   Vrei nu vrei, dacă ai timp la dispoziție deschizi Facebook-ul și ai surpriza să fi bombardat cu imagini, știri sa...